Cocktail Flamingo

Afgelopen maanden niet stilgezeten.... uiteraard....want dat is iets wat ik toch al niet kan.... Maar vol trots begin juni inkopen gedaan bij een Italiaanse delicatessen leverancier. Heerlijke dippers en nootjes en hmmmm lekkere hapjes om bij weg te dromen op deze toch al geweldige zomerse dagen. Ik hou ervan!

Waarna ik onlangs het niet kon laten een super leuke aanvulling op mijn assortiment, in te kopen, in de vorm van trendy, zomers ogende Prosecco wijnflessen! De Cocktail Flamingo!!  

Ik was meteen verkocht toen ik de flessen zag, want hey het oog wil ook wat. En jeetje wat hebben we al van een hoop mooie warme dagen mogen genieten. Zag mezelf al helemaal zitten in mijn "mediteraans" aandoenende tuin, lampjes die gezellig licht geven (oke..... wel even geduld hebben tot 22.15 uur tegenwoordig), gezellige gesprekken voeren met vrienden, genietend van een verkoelend glas roze bubbels! 

 

Ondanks dat dat er nog niet van gekomen is, hebben we afgelopen vrijdagavond toch wel even geproefd van deze Flamingo's. Tijdens een door mij georganiseerde Tropical Ladies Night in de tuin konden de bezoeksters even nippen van beide smaken. Ieder zijn eigen voorkeur om als eerste te pakken. Ik hou zelf wel van pasteltinten en psychisch gezien probeerde ik de Classic Rozensmaak (lichte) dan ook direct. Ruiken en proeven...en ja naast dat deze lichtroze massa er fleurig en zomers uit ziet, de rozen komen je tegemoet. Niet overheersend maar zeker wel aanwezig. De bubbels en de secco zorgen voor de frisse, bittere afdronk, want hij is zeker niet overdreven zoet.

Ik denk altijd gelijk aan welke gerechten bij wijnen passen, maar deze is eigenlijk gewoon lekker voor een zomerse avond, met een toastje, chipje en komkommerstengels.

 

De Dark versie van de Cocktail Flamingo, deed mij qua kleur veel aan een rose denken en ja die weet ik wel hoe die smaken ;) . Desondanks deed deze smaak mij erg verrassen. Lekker fris en deed mij denken aan vroeger op een terras in Portugal, waar ik voor het eerst Cassis mocht drinken. De smaak van Zwarte Bes is heerlijk en de sprankeling van de Prosecco maakt dat het een lekker verfrissend drankje is, die naar mijn inziens ook goed te combineren is met een fruitig dessert of chocolade!! 

Al met al....... voor de mooie warme dagen en avonden die nog komen gaan .... zijn dit beide geweldige flessen om op tafel neer te zetten.... of 2  ........ en zijn ze leeg? Bij de A-ction verkopen ze lampjes op batterijen...spoel de flessen even om, streng met lampjes erin.....en voila ;) 

 

 

 

 

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0