Italie

Zucht..... 2 dagen terug zaten we nog in Sardinie.... meest mooie heldere stranden gezien van heel Europa ( ik zeg Europa, want verder ben ik nog niet gekomen), heerlijke wijnen mogen proeven, betoverende dorpjes en uitzichten gezien en...... en ... uiteraard ....de fijne smaken van Italie mee gekregen. Wauw wat ben ik op slag verliefd geraakt... op dit eiland, op de mensen en op alles op culinair gebied. Met culinair bedoel ik in dit geval geen dure hoogstandjes en Michelinsterren waardige gerechten, maar juist puur en authentiek. Vers en makkelijk. Veel en smaakvol..... met de anti-pasti, primi piatti en secundi piatti ( my my hoe krijgen ze het allemaal weg!..... ) 

Mijn drang naar eten maken voor gasten, kwam direct opborrelen. Droomde al weg bij het organiseren van een Italiaans avondje op een zwoele zomer dag hier in mijn eigen half Mediterraanse tuin. Lange tafel, wijn en water verdeeld daarover en in grote schalen de heerlijkste Italiaanse gerechten, pasta, vlees, vis, pizza....

 Ik hou er graag van om situaties te romantiseren, weg te dromen bij mooie momenten in mijn hoofd en stiekem alles te idealiseren. Het gaat er zeker van komen, maar eerst maar eens goed uitwerken en voor nu ... nagenieten van de mooie reis op het schitterende eiland ( Aanrader!!!!) 

 

 

 

 

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Bianca (dinsdag, 12 juni 2018 13:35)

    Mooi geschreven weer en we komen zeker genieten van je Italiaanse avonden�