Winter BBQ

De mooie dagen zijn deze winter op 1 hand te tellen. Ze zijn vooral erg grauw, grijs, heel winderig en ook nog eens nat! Herfst weer maar dan kouder....

Met die paar minuscule momenten van droog weer en klein waterig zonnetje, krijg je toch gewoon zin in het voorjaar, zon, wat meer warmte, weer lekker naar buiten, je tuintje bijwerken etc etc..... Ik denk dat ik je al een beetje lekker heb kunnen maken..toch. Zo kregen wij visite afgelopen weekend en ondanks dat ik een vrij grootte schat aan kennis heb op het gebied van lekker te bereiden voedsel, had ik gewoonweg geen inspiratie. Mijn andere creatieve bedenksels bleken heel mijn brein in beslag te hebben genomen.

Wat was ik blij dat vriendlief antwoord gaf aan mijn culinaire Hulp kreet! Zullen we de bbq aansteken?! Jaaaa..... want dan gaan mijn gedachte even af van de wildschotels, hollandse stampotten en minder goede hoogstandjes van homemade pizza. 

Nu was ik afgelopen week al zo goed bezig om mijn zelfgemaakte Dry Rub in uitermate leuke Mason Jar potjes te proppen, zodat ook anderen hun kruidenrek kunnen aanvullen met deze niet doorgaanse maar overheerlijke mixjes over het "oven"vlees. 

Wat is dan beter te combineren dan een winter bbq met "mijn"dry rub over de kip!! 

Heerlijk enthousiast als ik ben , aan het dry rubben gegaan, 2 uurtjes laten intrekken, fotootje hier en daar van de kip in de rub en met jasje aan, tot aan de dip met knoflooktoast....Vergeet ik uiteraard een smakelijk foto te maken van het eindresultaat..... 

Geloof me.... naast de pulled chicken, die ik liever maak dan pulled pork...(gezien de reacties of het recept te krijgen is, goede keus) , waren de drumsticks echt een succes! Niet de standaard gemarineerde supermarkt kip, maar een lekker mals kippetje a la Clau...... 

Ik zeg altijd maar zo...proeven is weten ;)

En de wijn..... tja ik was begonnen met een Tempranillo tijdens het rubben, maar een verfijnde meegaande Merlot of een witte Pinot Grigio is zeker aan te raden hierbij.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0